Hand Extension by SubHuman Theatre/Венелин Шурелов
2015.04.16
Изложба на студенти от магистърска програма „Дигитални изкуства“ в Гьоте-Институт София
16.04. – 10.05.2015
Откриване – 16.04.2015, 18:00 часа
Гьоте-Институт София
ул. Будапеща № 1, София
В изложбата участват със свои произведения студентите от магистърска програма „Дигитални изкуства“ в НХА: Боряна Петрова, Вълко Чобанов, Елена Андреева, Милена Пачеръзова, София Крачанова
Преди няколко години една жена – шофьор на такси ми каза, че те (шофьорите на такси) са съвременните кентаври. Моята работа е фокусирана върху декодиране езика на съвременните митове и кодирането им в създаването на нови същества.
Проектът представя колекция от приспособления, които определени хора ползват като инструмент за преравяне на съдържанието в кофите за боклук. Главните действащи лица в този Нечовешки театър (SubHuman Theatre) по софийските улици са маргинални фигури, бездомници, клошари, аутсайдери, безработни. Разглеждам този феномен през призмата на технологичния ъпгрейд, като ефект от една своеобразна low-tech кибернизация. Целта ми е да дестабилизирам стереотипите и да изведа един конкретен обединяващ монотип – този на технологичния ъпгрейд, който всъщност е архитип.
Вторият план е свързан с процесите на комодификация в изкуството, като правя от колекцията пръчки за ровене, обекти на изкуство поставени в рамка, под стъкло, с цена.
Третата фаза е изработването на серия от еднотипни пръчки за масова употреба със съответните спецификации за ефективност при ровене и ергономичност.
Hand Extension e проект за бъдещето в криза, чиито разцъфтяващи визии за реалността започват от контейнера за боклук.
Венелин Шурелов
Венелин Шурелов (1977, България)
Завършил Сценография в Националната художествена академия, България – PhD (2009). Съосновател и преподавател в магистърска програма „Дигитални изкуства“, НХА и част от кураторския екип на DA Fest. Основател на „Subhuman театър“ (2004) и арт група „Виа Понтика“ (2002).
Венелин Шурелов е автор на различни интерактивни инсталации/пърформанси, някои от които са „Машина за рисунки“ (2005), „Fantomat“ (2008), „Orthoman“ (2009) „Tabula Rasa“ (2010), „Стрелбище“ (2012). През 2011 г. реализира кибер лекцията „Man Ex Machina“. Той има редица сценографски проекти, самостоятелни изложби и участия в общи изложби и фестивали в България, Европа и САЩ.
Живее и работи в София.
Повече на страницата на Гьоте-Институт София