Теодор Иванов Лихо, старши преподавател, д-р

22 януари 1966, Русе
НХГИИ „Илия Петров“, София
НХА, художествено пространствено оформление, 1992
Старши преподавател, катедра „Рекламен дизайн“, дисциплини: графичен дизайн; фотография в рекламата; мултимедия
Доктор по изкуствознание и изобразителни изкуства
СБХ, секция Рекламен дизайн
e-mail: teddy.liho@nha.bg
Специализации:
2010 - Творчески престой в Сете Дез Арт – Париж
2009 – UDA – Свободен университет, Брюксел
2002 - 2019 класове следдипломна квалификация, Европейска лятна академия, Doorn (Нидерландия), Бон/Bad Honnef, Siegburg, (Германия) EU сертификат.
Преподавателска практика:
2002-2005 - хоноруван преподавател в Катедра Рекламен дизайн - НХА
2005-2009 - редовен преподавател в Катедра Рекламен дизайн - НХА
2005 – UDA, Tlaxcala, St. Pedro Universidad, Puebla, México
2009 - до момента - старши преподавател в Катедра Рекламен дизайн - НХА
2002–2010 – CA лятна академия, Doorn, Нидерландия
2011–2016 – CA, Бон/Bad Honnef, Германия
2016 – Уъркшоп лидер на Креатива Фест, Скопие, Република Сев. Македония
2017 – CA лятна академия, Siegburg, Германия
2017 – Гост-преподавател по ERASMUS + в Академия Беселел / Хебрю Университет на Ерусалим, Израел
2018–2019 – CA лятна академия, Doorn, Нидерландия
2019 – Гост-преподавател по ERASMUS + в Академия по изкуства, Каунас, Литва
Професионални организации:
2021 – индивидуален член AD Forum
2018-20 – индивидуален член BEDA – европейско бюро за дизайн
2012 - член на Камарата на дизайнерите в България;
2001 – член – основател на Асоциация за дизайн и реклама;
1994 – член на СБХ, секция Рекламен дизайн
1985 - Дружество на художниците Русе
Публикации (избрано):
Taking a Line for a Walk, Assignments in design education edited by Nina Paim by Spector Books, 2016, 2019 Leipzig; ISBN: 9783959050814
Статия и анализ на резултатите от образователни задачи в обучението по дизайн
“L’esthétisation de l’espace public et role du concepteur de publicité”, Théodore Liho в сборника “ARTS et ESPACES PUBLICS” от поредицата ”Local et Global”, L'Harmattan, 2014, Paris, ISBN: 978-2-343-02379- 3
“BorderAREA_ГРАНИЧНАзона_ZoneFRONTALIERE”, Théodore Liho в сборника “QUELLES FRONTIÈRES POUR QUELS USAGES?” от поредицата ”Local et Global” на издателство L'Harmattan, 2013 Paris ISBN: 978-2-343-01215-5
“Photographie et icons dans les arts visuels et la publicité”, Théodore Liho в сборника “LA PHOTOGRAPHIE, MYTHE GLOBAL ET USAGE LOCAL” от поредицата ”Local et Global” на издателство L'Harmattan, 2012 Paris ISBN: 978-2-296-96843-1
Корица на брой 5 / 2015 списание АРХИТЕКТУРА, издание на САБ
“3G BG/GB” в брой 1 / 2014 на списание ProGRAFICA
каталози на 18, 19, 20 издания на Colorado International Invitational Poster Exhibition, 2013, 2015, 2017, Държавен Университет на Колорадо, САЩ
Текст и илюстрации /част от екип/ в брой 4 / 2013 на списание Package Design – Пекин, Китай, ISSN: 977-1-007-47502-3
Участие в заключителната изложба на проекта CANEPAL и публикация в каталога на SKANZEN Museum, SantAnder, 2013, Унгария
ФОТОГРАФИЯТА КАТО СЪЗДАТЕЛ НА НОВИ ИКОНИ във визуалните изкуства и в контекста на рекламата, Теодор Лихо, сп. САЙНКАФЕ, 2012 бр.1
RE-load _ дипломни проекта на студенти от специалност “Рекламен дизайн” в НХА, Теодор Лихо, сп. САЙНКАФЕ, 2011, бр.7
МАТАЛИ КРАСЕ - продуктов дизайнер от Франция или
съвременната Жана д’Арк на креативността, Теодор Лихо, сп. САЙНКАФЕ, 2011, бр.7
Sofia DESIGN Week 2011 или за пъстротата, амбициите на третото фестивално издание и дали ДИЗАЙНЪТ Е НАВСЯКЪДЕ?
Теодор Лихо, сп. САЙНКАФЕ, 2011, бр.6
ЗАЩО КРЕАТИВНОСТТА Е ЕВЪРГРИЙН - рекламната практика на графичния дизайнер и реалността от финансови ограничения днес
Теодор Лихо, сп. САЙНКАФЕ, 2010, бр.12
ЧАСЪТ НА ЗЕМЯТА в Букурещ
Теодор Лихо, сп. САЙНКАФЕ, 2010, бр.4
СУПЕРМАРКЕТ Белград - the concept store
Теодор Лихо, сп. САЙНКАФЕ, 2010, бр.1
ЗА УЧАСТИЯ В ГРУПОВИ ТВОРЧЕСКИ, ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКИ И АВТОРСКИ ПРОЕКТИ, ИЗТЕГЛЕТЕ ПРИЛОЖЕНИТЕ ФАЙЛОВЕ.
Галерия


























