Творческо ателие на Мервин Курлански със студенти на НХА
2016.08.01

От 17 до 25 юли в Творческа база на НХА в гр. Ахтопол се проведе Творческо ателие и семинар на тема „Съвременни методи за формоизграждане на дизайн обекти за обществено обзавеждане с LED технология“. Водещ на ателието беше световно известният датски дизайнер Мервин Курлански, който изнесе няколко презентации по темата. Инициативата е част проект за научноприложни изследвания в областта на изобразителното изкуство „Дизайн без граници 4“ в който участват студенти от специалностит е „Индустриален дизайн“ и „Дизайн за детската среда“.
Презентации, свързани с проектирането на градската среда представиха и преподаватели и докторанти от катедра „Индустриален дизайн“. Студентите имаха за задача да изработят проекти за развитието на градската среда в гр. Ахтопол. За целта бяха посетени и културно-историческите забележителности в околността, както и Историческия музей в гр. Царево.
Като финал на творческото ателие и проекта беше осъществена работна среща с кмета на гр. Ахтопол, г-н Станислав Димитров. В негово присъствие бяха представени изготвените проекти, които впечатлиха с оригиналност и професионализъм.
През октомври 2015 г., по покана на НХА, в галерия „Академия“ Мервин Курлански изнесе публична лекция на тема „Моята философия за дизайна – изкуството като неочаквани преноси на мисълта“. В рамките на гостуването му бяха осъществени редица срещи със студенти и преподаватели на Академията.
Мервин Курлански е роден в Южна Африка през 1936 година. Завършва Колежа за изкуство и дизайн „Сентрал Сейнт Мартинс“ в Лондон. Личността му на оригинален творец в областта на графичния дизайн и визуалните комуникации се свързва с фундаменталната му роля в две водещи институции – основаването на дизайнерското сдружение ПЕНТАГРАМ и участието му в ICOGRADA – най-престижната организация на графичните дизайнери, където е избиран три пъти за президент.
Мервин Курлански е един от петимата съдружници в Пентаграм – ядро, предоставящо цялостни дизайнерски решения в множество области – от графичен дизайн през опаковки, до продуктов и дизайн по опазване на околната среда. Достатъчно е да бъдат споменати някои от най-известните изделия, проектирани в Пентаграм: фотоапаратът „Кодак Покет Инстаматик“, писалките „Паркьр“, самобръсначките „Роял“ и „Протектор“ за Уилкинсън Сорд, интериор на скоростните влакове за Бритиш Рейл, както и съвременния вид на класическите лондонски черни таксита за Лондон „Таксис Интернешънъл“. Списъкът на клиенти на Пентаграм включва световно известни гиганти от всяка сфера на производство и услуги – Barclays Bank, Британската библиотека, British Telecom, IBM, Lee Cooper, L'Oréal, Mazda, Novo Nordisk, Olivetti, Penguin Books, Polaroid, Rank Xerox, Reuters, Roche, Shiseido, Toyota и много други компании с висока репутация. Освен ключовата му роля на създател на това сдружение, определяно от специалистите за първото международно интердисциплинарно дизайнерско супер звено, Мервин Курлански е изтъкната фигура и в Асоциацията на международните графични дизайнери ICOGRADA.
Мервин Курлански отдавна е прехвърлил конвенционалните рамки на графичния дизайн. Практическата му работа в дизайна на корпоративна идентичност /брандинг/, символни системи, вестници, списания, брошури, каталози, книги, обложки на книги, плакати и опаковки с съчетава успешно с дейността му на консултант по дизайн на редица утвърдени компании, фондации и дизайнерски фирми.
Галерия














